Piatková SHERLOCKIÁDA

Polovica planéty (do ktorej určite rátam aj seba) je zosherlockovaná. Prečo? To je jasné!

Lebo seriál SHERLOCK z dielne BBC pokračuje a fanúšikovia môžu sledovať dlho očakávanú štvrtú sériu.

No a vy si môžete skrátiť čakanie na záverečný diel buď počúvaním sherlockovských audiokníh Arthura Conana Doyla ALEBO sa stať detektívom a vyriešiť pár prípadov.


Skúšobné kolo na rozohriatie

Problém

Si povolaný k prípadu a musíš sa pripraviť. Čo si vezmeš so sebou?

  • fajku
  • plášť
  • čiapku
  • husle
  • čaj
  • pani Hudsonovú
  • lupu
  • doktora Watsona

Prípad 1

Problém

Audino sa prechádzal po ulici a ako vždy lízal lízatko. Zastavilo pri ňom auto s tlmenými sklami a zrazu zmizol. Sherlock Holmes bol povolaný k vyšetrovaniu jeho superzlodušského únosu. Prišla dokonca aj požiadavka na výkupné, kde sa písalo: Nechajte na lavičke v parku, vrece plné sladkostí, neoznačených a neotvorených.

Chodil okolo miesta činu so svojou lupou a objavil papier popísaný Audinovým rukopisom. Stálo tam: 3 z január, 2 z február, 1 z marec, 2 z november

Bol si istý, že sa tam nachádza meno vraha!

Podozrivý:
Nepo, papagáj, čo náhodou letel okolo
Nero, pes, čo je zaneprázdnený naháňaním svojho chvosta
Nemo, rybka, ktorá logicky vôbec nemá, čo robiť na ulici
Nesa, mačka, čo sedí na strome a čaká na požiarnikov

Prípad 2

Problém

Audino zabil svojho spolubývajúceho ježka, lebo mu stále vyjedal sladkosti. Aby zakryl svoj zločin, naložil ho na káričku a odviezol do lesa. Otrel z noža svoje otlačky prstov a pohodil ho k telu.
Odišiel domov a na druhý deň mu zavolal detektív, že našli mŕtveho ježka a musí sa dostaviť na miesto činu a identifikovať obeť.
Keď prišiel na miesto činu, bol zatknutý za vraždu. Prečo?

Prípad 3

Problém

Sherlock Holmes bol pozvaný k Audinovi na večeru. Bohužiaľ v priebehu večera sa stala strašná vec! Audino bol zavraždený. Zanechal však svojmu priateľovi vodítka, aby mohol vraha identifikovať.
Nevečerali sami, takže mal hneď niekoľko podozrivých. Bol tam celý audiolibrixový tím:  Michal, Ivan, Petra, Mirka a Jakub.

Odkazy boli pripevnené hneď na niekoľkých miestach: na mikine, v igelitke, na chlebe, v akváriu a na lyžiach.
Napísané tam bolo len toto: Kľúč je v miestach nálezu
Kto je vrah?

Prípad 4

Problém

Audino musel ostať na noc v hoteli, lebo deň predtým ostala uňho na návšteve veľryba a vytopila celý dom. V noci mu niekto zaklopal na dvere. Otvoril a za dverami stála korytnačka.
Keď sa dvere otvorili, povedala: “Pardón. Musela som sa pomýliť. Myslela som si, že to je moja izba.”
Potom sa otočila a odchádzala dolu schodmi. Audino zavrel dvere a rýchlo zavolal ochranku, aby ju zatkli. Prečo?

Zdieľaj článok

2 komentáre

  1. Audinovinky #15 | Blog Audiolibrix
    17. januára 2017 @ 13:49

    […] Blog Infografika: Sherlock BBC vs. Arthur Conan Doyle Páteční Sherlockiáda – staňte se detektivem […]

    Reply

  2. Elena Cerna
    23. mája 2019 @ 06:56

    ;-))))) vdaka za pripravu tejto hry. V skutku prijemne rozptylenie.

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ako sa prinutit k uceniu Osobný rozvoj

Vnútorná motivácia: viete PREČO a ako sa prinútiť k učeniu, aj keď to niekedy bolí?

Môj dnešný článok bude o osobnej motivácii. Je super povedať si “budem chodiť na kurz a naučím sa konečne poriadne angličtinu”. Ono to ale nie je len tak. Prinútiť sa naučiť novú zručnosť totiž celkom bolí. Aby sme tieto prekážky dokázali prekonať, musíme poznať najväčšie tajomstvo úspechu, a tým je vnútorná motivácia.

Pokračuj >
Business

Zavádzame na skúšku 4-dňový pracovný týždeň

Rozhodli sme sa, že na skúšku od 1.7. do 2.9.2022 budeme v Audiolibrix fungovať v režime 4-dňového pracovného týždňa, v systéme 100-80-100 – 100% mzdy za 80% času so 100% produktivitou. Veríme, či sa naše očakávania naplnia. A čo bude potom? Uvidíme sami.

Pokračuj >
Osobný rozvoj

5 prekvapivých spôsobov, ako neprestávať rásť

Toto nie je motivačný článok o piatich krokoch, vďaka ktorým sa stanete úspešnými. Ak som vás práve nestratila, verím, že sa spolu vydáme na cestu premýšľania nad tým, ako žijeme a ako využívame príležitosti, ktoré prirodzene máme.

Pokračuj >